Zioła w diecie

Podziel się tym z innymi

Na jakie zioła w diecie warto zwrócić uwagę?

Zioła w diecie nie tylko poprawiają smak potraw, ale też dzięki wysokiej zawartości aktywnych składników mają wpływ na działanie naszego organizmu. Poznajcie właściwości prozdrowotne najczęściej używanych ziół w kuchni.

Lubczyk

Zioła w diecie
  • ma działanie moczopędne, wspomaga pracę układu moczowego
  • ma właściwości rozluźniające mięśnie gładkie. Rozluźnienie mięśni gładkich ułatwia przepływ żółci do dwunastnicy, pobudza czynności wydzielnicze żołądka i poprawia trawienie. Pomaga zwalczyć uczucie niestrawności i zapobiega wzdęciom
  • zawarta w lubczyku kwercetyna o  działaniu przeciwzapalnym wykorzystywana jest w leczeniu alergii pomaga łagodzić swędzenia oczu i katar.
  • zawiera kumarynę – organiczny związek chemiczny wykazujący silne właściwości przeciwzakrzepowe
  • zawiera fitosterole, które pomagają organizmowi w walce m.in. z miażdżycą
  • pozytywnie wpływa na nasze libido
  • nadaje się jako przyprawa do zup, sosów, gulaszy , sałatek

Oregano ( lebiodka pospolita)

  • dzięki zawartości fenoli ma właściwości przeciwutleniające oraz likwidujące wolne rodniki
  • zwiększa sekrecję śliny, soku żołądkowego i żółci, usprawniając procesy przyswajania i trawienia pokarmów. Wzmaga również wydzielanie śluzu, zwłaszcza przez błony śluzowe górnych dróg oddechowych
  • reguluje czynności gruczołów potowych oraz nerek, zwiększając łagodnie ilość wydalanego moczu.
  • zawiera karwakrol, który wykazuje działanie przeciwcukrzycowe , obniża poziom glukozy we krwi
  • zawiera tymol i kwas rozmarynowy – które działają jako silne przeciwutleniacze, zapobiegają uszkodzeniom struktur komórkowych całego organizmu
  • wykazuje działanie bakteriobójcze
  • świeże liście oregano świetnie komponują z sałatką, zupą, gulaszem, sosem czy też pizzą
Zioła w diecie
Majeranek
Zioła w diecie
  • poprawia pracę układu trawiennego, pomaga w zaburzeniach trawienia, wzdęciach, kolkach jelitowych i biegunce
  • ma dobroczynny wpływ na układ pokarmowy, działając: antyseptycznie, żółciopędnie, pobudzając wydzielanie soków trawiennych
  • zaleca się jego stosowanie przy nieżycie żołądka, niestrawności
  • w kuchni dodawany jest zwykle do potraw ciężkostrawnych np. do zup na bazie fasoli czy grochu oraz dań mięsnych
  • majeranek dobrze komponuje się w potrawach : z dodatkiem pomidorów, przecieru pomidorowego, z dodatkiem np. kapusty, szparagów, kukurydzy, z grillowanymi warzywami
dietetyk-wyszkow

Jestem Absolwentką Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Wykształcenie to pozwoliło mi uzyskać obszerną wiedzę, związaną nie tylko z zagadnieniami dietetycznymi,
 ale z szeroko pojętą wiedzą o żywności i żywieniu, m.in. o produkcji żywności i procesach technologicznych. Znajomość tych wszystkich zagadnień pozwala mi na kompleksowe podejście do tematu żywienia człowieka.  Poradnię prowadzę od 2013 roku. Swoją wiedzę poszerzam w trakcie szkoleń, seminariów prowadzonych przez renomowane firmy i instytucje.

 

Facebook

Najnowsze wpisy

Czas na zmiany!

Skontaktuj się już dziś

poradnik sniadaniowy

NOWOŚĆ! EBOOK
Praktyczne przepisy na szkolne śniadanie dla Twojego dziecka.