Brokuły – dlaczego warto je wprowadzać do codziennego jadłospisu?

Brokuły warto spożywać, gdyż:

  • zawierają sulforafan – silny przeciwutleniacz, który blokuje powstawanie nowotworowych mutacji DNA oraz ułatwia likwidację komórek tworzącego się nowotworu. Sulforafan niszczy Helicobacter pylori – bakterie, które mogą się przyczynić do rozwoju wrzodów, a także szeregu innych zaburzeń, w tym zapalenia błony śluzowej żołądka, zapalenia przełyku, a nawet raka żołądka
  • zawierają sporo potasu ( 295mg/100g produktu)
    zawierają wapń – 100 g brokułów dostarcza 4% dziennego zapotrzebowania na wapń;
  • zawierają luteinę, zeaksantynę, witaminę B2 – substancje, które zabezpieczają przed zaburzeniami wzroku związanymi z wiekiem. Mogą m.in. zmniejszyć ryzyko wystąpienia zwyrodnienia plamki żółtej.
  • zawierają glukorafaninę, która przekształca się podczas trawienia w inny związek chemiczny, sprzyjający regeneracji komórek skóry;
  • mają niski indeks glikemiczny = 15
  • są niskokaloryczne – 100g – 35kcal
  • zawierają dużą ilość błonnika, który wspomaga prawidłowe trawienie i pracę jelit.

Sprawdź zdrowe przepisy z brokułami: Przepisy 🙂

dietetyk-wyszkow

Jestem Absolwentką Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Wykształcenie to pozwoliło mi uzyskać obszerną wiedzę, związaną nie tylko z zagadnieniami dietetycznymi,
 ale z szeroko pojętą wiedzą o żywności i żywieniu, m.in. o produkcji żywności i procesach technologicznych. Znajomość tych wszystkich zagadnień pozwala mi na kompleksowe podejście do tematu żywienia człowieka.  Poradnię prowadzę od 2013 roku. Swoją wiedzę poszerzam w trakcie szkoleń, seminariów prowadzonych przez renomowane firmy i instytucje.

 

Facebook

Najnowsze wpisy

Czas na zmiany!

Skontaktuj się już dziś

poradnik sniadaniowy

NOWOŚĆ! EBOOK
Praktyczne przepisy na szkolne śniadanie dla Twojego dziecka.