Jak poradzić sobie z zatrzymanymi płynami

Podziel się tym z innymi

Jak-poradzić-sobie-z-zatrzymanymi-płynami

Przyczyny zatrzymywania wody w organizmie

  • wysokie temperatury
  • siedzący tryb życia, długotrwała pozycja siedząca
  • mała aktywność fizyczna jak również zbyt wysoka aktywność fizyczna
  • zbyt mała ilość wypijanych płynów
  • nadmiar soli w diecie, niedobór potasu
  • nadmiar słonych przekąsek w diecie, żywności wysokoprzetworzonej, słodkich napojów oraz słodyczy
  • zbyt mała podaż białka w diecie
  • alkohol
  • otyłość
  • hormony ( wzrost poziomu estrogenów w II fazie okresu)
  • niektóre leki np. pigułki antykoncepcyjne, kortykosteroidy
  • niektóre choroby: niewydolność krążeniowa, zakrzepica, choroby tarczycy i nerek

 

Jak-poradzić-sobie-z-zatrzymanymi-płynami

Sposoby na redukcję zatrzymanej wody w organizmie 

  • prawidłowe nawodnienie organizmu
  • stosowanie moczopędnych herbat ( skrzyp polny, pokrzywa ( do 2 szklanek dziennie, pokrzywa wysusza śluzówki w nadmiarze), mniszek lekarski ( pamiętaj, mniszek lekarski stymuluje wydzielanie żółci), brzoza – przed zastosowaniem ich, skonsultuj z lekarzem lub dietetykiem , czy możesz je zastosować)
  • spożywanie owoców i warzyw bogatych w bioflawonoidy, które uszczelniają tkanki
  • spożywanie owoców i warzyw o działaniu moczopędnym np. pietruszka, seler, arbuz, kapusta
  • Picie koktajlu pietruszkowego ( garść pietruszki natki + sok z ½ cytryny + szklanka wody + 1 jabłko lub pomarańcza bez skóry i pestek) ( skonsultuj z dietetykiem czym możesz pić taki koktajl)
  • stosowanie natki pietruszki do obiadu, sałatek
  • unikanie alkoholu
  • eliminacja z diety słonych przekąsek, żywności wysokoprzetworzonej, słodyczy
  • spożywanie lekkich kolacji
  • stosowanie koktajlu białkowego ( po konsultacji z dietetykiem)
  • kontrola ilości białka w diecie
  • kontrola ilości i jakości węglowodanów w diecie
  • suplementacja wit C ( po konsultacji z lekarzem lub dietetykiem)
  • unikanie długotrwałej pozycji siedzącej – wstań  zza biurka na kilka minut przynajmniej raz na 30-60minut
  • ruch  każdego dnia – np.  spacer, jazda na rowerze
  • kontrolowanie ilość sodu i potasu – wskazana kontrola ilości minerałów we krwi
  • stosowanie masażu , który usprawnia przepływ limfy
dietetyk-wyszkow

Jestem Absolwentką Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Wykształcenie to pozwoliło mi uzyskać obszerną wiedzę, związaną nie tylko z zagadnieniami dietetycznymi,
 ale z szeroko pojętą wiedzą o żywności i żywieniu, m.in. o produkcji żywności i procesach technologicznych. Znajomość tych wszystkich zagadnień pozwala mi na kompleksowe podejście do tematu żywienia człowieka.  Poradnię prowadzę od 2013 roku. Swoją wiedzę poszerzam w trakcie szkoleń, seminariów prowadzonych przez renomowane firmy i instytucje.

 

Facebook

Najnowsze wpisy

Czas na zmiany!

Skontaktuj się już dziś

poradnik sniadaniowy

NOWOŚĆ! EBOOK
Praktyczne przepisy na szkolne śniadanie dla Twojego dziecka.